Het is de belastingdienst die met deze quote kwam in 1993. Dit konden ze helaas niet waar maken. Belastingaangiftes, zoals de omzetbelasting, is een lastig onderdeel van uw onderneming. Wij kunnen het wel makkelijker voor u maken.
April is een van de drukste maanden bij ons, het is namelijk kwartaalmaand. In deze maand krijgen wij veel vragen binnen, we gaan er een paar uitlichten en beantwoorden.
Wat heb ik nodig om btw-aangifte te doen?
Ten eerste heeft u een btw-nummer nodig. Dit btw-nummer krijgt u na inschrijving bij de KvK, net als een brief met uw omzetbelastingnummer (ob-nummer) en btw-identificatienummer. Als klant bij ons hebben wij deze gegevens in ons systeem. Daarnaast hebben wij alle in- en verkoopfacturen nodig. Als u al deze informatie naar ons toestuurt, kunnen wij aan de slag met uw omzetbelasting.
Kan ik uitstel vragen voor de omzetbelasting?
Het is ingewikkelder om uitstel te vragen voor de omzetbelasting, dan voor de inkomsten- en vennootschapsbelasting. U kunt namelijk alleen in bijzondere situaties uitstel vragen. Wij kunnen u helpen met het bepalen of er uitstel gedaan kan worden.
Wat gebeurt er als ik te laat ben voor de aangifte van de omzetbelasting?
Wanneer u stukken te laat bij ons inlevert, kunnen wij niet op tijd uw omzetbelasting regelen. Er is dan kans op een naheffing. Wij verzoeken onze klanten dan ook altijd om vóór de 10de van de kwartaalmaand alles bij ons in te leveren zodat wij op tijd uw aangifte kunnen doen.
Voor veel ondernemers is administratie en dus belastingaangifte geen makkelijke en leuke klus. Wij kunnen u hierbij helpen en zorgen dat u gewoon kan ondernemen, zonder u al te veel bezig te houden met de minder leuke, administratieve kant van het ondernemen.