Michelle

Voor Michelle is geen dag hetzelfde bij ons. Ze is administratief medewerker en houdt zich bezig met  het boeken van facturen en het verwerken van mails, maar net zo makkelijk helpt ze bij het inrichten van een nieuw softwaresysteem voor de administratie. Toch zijn er veel terugkerende elementen waar Michelle elke dag mee te maken heeft. “Ik houd van lijstjes maken en van taken afstrepen,” vertelt ze enthousiast. “En dat doe ik eigenlijk liefst elke dag.

Die structuur en precisie dat zijn precies de zaken waar Michelle in uitblinkt als het om administratie gaat. Ze is rustig en secuur en dus geknipt voor administratief werk. Toch ligt haar achtergrond heel ergens anders. Ze is opgeleid tot schoonheidsspecialiste. Toen dat werk niet bleek wat ze ervan verwacht had, besloot ze heel iets anders te gaan doen: receptiewerk. Dat lag haar prima. Tijdens de coronapandemie kwam ze bij ons om de stille periode in de hotelbranche te overbruggen en dat beviel zo goed dat ze is niet meer weggegaan. “Ik werd heel warm ontvangen en was eigenlijk direct op m’n gemak. En het is ook heel duidelijk wat ik toevoeg. Het werk dat ik doe, zorgt ervoor dat Geert meer ruimte heeft om zijn werk te doen. Zo kan hij focussen op andere zaken.

Stapje voor stapje ging Michelle aan de slag. Dat begon bijvoorbeeld met het beantwoorden van mails en appjes. “Daardoor krijg je direct al veel inzicht in wat er speelt.” Ook neemt ze de telefoon op en zorgt dat de juiste infomatie bij Geert en Peter belandt. Daar komt die nauwkeurigheid weer goed van pas. “Als iemand in paniek belt omdat er een brief van de belastingdienst is die hij niet snapt, bewaar ik m’n rust en blijf doorvragen. Zo kan ik goed doorgeven aan Geert of Peter waar die ondernemer mee zit en wordt onze cliënt dus beter geholpen.

Michelle werkt voornamelijk voor bedrijven die actief zijn in de detailhandel, beauty-sector of dienstverlening. Ze houdt van die afwisseling en zorgt altijd dat ze exact weet met welk soort bedrijf ze te maken heeft. “Verschillende branches vragen ook om een andere aanpak. Iemand die kleding verkoopt, zit met hele andere vragen dan iemand met een restaurant. Je moet weten met wat voor zaak je te maken hebt, om echt goed voor ze klaar te staan.

Nu Michelle inmiddels langere tijd bij ons werkt en allerlei werkzaamheden heeft uitgevoerd, wil ze verder groeien. “Wat ik hier heel fijn vind, is dat ik kan aangeven wat ik leuk vind om te doen en vervolgens kan ik me daar verder in ontwikkelen. Mijn uiteindelijke doel is om meer administratieve taken op me te nemen zoals declaraties verwerken en salarisstroken opstellen. Wat ik ook leuk vind, is om ervoor te zorgen dat systemen goed ingericht zijn. Zo heb ik onze intakelijsten gestandaardiseerd.” Het structureren van werkzaamheden dat blijft toch wel een rode draad in de werkwijze van Michelle.